Vi tog kombinationen av flaggskeppsprestanda med pålitligheten hos en arbetshäst och tog det ett steg längre. Låt oss presentera Terra C. Det har samma nav och ekerarkitektur som Terra CL, vilket förenklar service och byte av ekrar om det skulle behövas. Sen har vi skapat en helt ny fälg-layup. Fälgarna på Terrra C har samma mått och möjligheter till varierande däckstorlek som Terra CLX och CL, dvs 33 mm djup med 25 mm inre bredd. De är dock skapade genom en för oss ny process som kallas Resin Transfer Molding. Det är en automatiserad process som gör att vi precist kan kontrollera hur resinet kommer in i layupen, så att vi kan säkerställa maximal styrka och prestanda i materialet. Slutresultatet blir ett otroligt stryktåligt hjulpar som du kan kötta på ordentligt. Fälg: Terra C RTM Carbon Clincher, 700c, skivbroms, kan köras slanglöst Fälgdetaljer: 32 mm djup, 30 mm yttre bredd, 25 mm inre bredd - ERD 577 mm Nav: DT Swiss 370 J-bend Center Lock, Star Ratchet 18t internt (20 degs), 100 x 12 mm & 142 x 12 mm, Shim. Rd. 11-delat frinav (konvertibelt frinav) Typ av lager: DT Swiss slutna patronlager Ekrar: DT Swiss Competition Race J-bend, Front: Radial/Two-cross 24 count, R: 268 mm, L: 279 mm - Bak: Two-Cross 24 count, DS: 277 mm NDS: 278 mm Ventil: DT Swiss Hex Prolock Al 2.0x14mm Däckstorlek: 28 mm och 47 mm – Maxtryck: 28c-32c: 80 psi, 33c – 36c: 65 psi, 37c – 47c: 60psi Vikt: Hjulset 1 610g g, Fram 719 g, Bak 891 g (inklusive tubeless fälgtejp o