Den nya Tarmac är utformad för att gå snabbt, det finns inga om, och eller men handlar om det - men det representerar så mycket mer än bara aerodynamisk förmåga. Med en lätt, Rider-First Engineered-ram™ ger den bästa möjliga köregenskaper, oavsett storlek. Så oavsett vad du har planerat för din nya Tarmac, är den redo att hjälpa dig att uppnå dina mål - PR, KOM eller pallsteg. En cykel för att styra dem alla. Med den nya Shimano 105 Di2 12-växlade gruppen för att få elektronisk växling till massorna, tillsammans med några snabbrullande däck i Turbo Pro 700x26mm-däcken, levererar denna nya Tarmac prestanda till en mer välsmakande prispunkt. Medan aerodynamik var avgörande för Tarmacs utveckling och för utvecklingen av alla våra racercyklar, var vikten andrepiloten på denna optimala racercykelresa. Tidigare kompromissade "aerocyklar" alltid i viktavdelningen - ju mer drag du minskade, desto mer vikt fick du. Med den nya Tarmac var vår designfilosofi att hålla den vid, eller under, UCI-viktgränsen ur lådan, utan att offra aerodynamiken. Och med hjälp av FreeFoil Shape Library, verktyg som isotopisk FEA-analys och lite ingenjörsmagi av de bästa ingenjörerna i branschen, levererade vi en FACT 9r-ram som bara väger 1010 gram, utan att ge upp ett gram aero, styvhet eller körkvalitet. Vi fortsatte vår strävan att utveckla den perfekta racercykeln och använde vår Rider-First Engineered-filosofi™ för att säkerställa att den nya asfalten är den mest balanserade och bästa hanteringen av asfalten hittills – oavsett storlek. Med en armé av världens bästa testryttare från våra tre World Tour-team - Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step och Bora-hansgrohe - gjorde vi ändringar i asfalten baserat på deras tusentals kilometer på vägen. Vi balanserade körkvaliteten mellan fram- och bakänden, så även de längsta dagarna i sadeln fortsätter att vara bekväma - allt utan att ge upp något för Tarmacs legendariska hantering och tävlingsvinnande snappiness. Den nya Tarmac bygger på lärdomarna från Venge och använder enkel integration för att skapa en ren, snabb cockpit som är lätt att leva med. Vi har förbättrat rutten för alla konfigurationer – mekanisk växling, traditionella styrstammar, rundstänger osv. – samtidigt som vi behåller dess aerodynamiska egenskaper. Samma egenskaper gör också den nya asfalten lätt att arbeta med och lätt att resa med. Det är en win-win.